یزدفردا: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: عملیات اجرایی فاز یک طرح رینگ شهری یزد با پیشرفت ۷۴ درصدی در حال اجراست.

به گزارش یزدفردا: جلال علمدار این طرح را یکی از مهمترین طرح‌های تامین آب پایدار در شهر یزد عنوان کرد و گفت: این طرح با هدف ذخیره سازی آب شرب و یکسان سازی کیفیت آب برای بیش از ۶۸۱ هزار نفر از جمعیت شهر یزد اجرا می شود.  

وی افزود: مجموع خطوط آبرسان فاز یک طرح رینگ شهری یزد ۴۶ کیلومتر است که تاکنون ۳۷ کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر ۱۳۸ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان لوله گذاری شده است.  

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان به ساخت ۷۰ هزار متر مکعب مخزن با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد و ۴۸۶ میلیون تومان در فاز یک این طرح اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر از چهار مخزن فاز یک این طرح، دو مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی ذخیره جمع آوری و پنج هزار متر مکعبی اکرم آباد ایجاد شده و دو مخزن ۴۰ هزار مترمکعبی صفائیه و ۱۰ هزار متر مکعبی یزد در حال ساخت است.  

 علمدار با بیان اینکه ایستگاه پمپاژ سایت مخزن جمع آوری یزد بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار داشت: این ایستگاه پمپاژ با دبی آب هزار و ۳۰۴ لیتر بر ثانیه با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد و ۸۴۵ میلیون تومان در دست ساخت است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا